بارداری

نحوه ی صحیح خوابیدن در دوران بارداری

نحوه ی صحیح خوابیدن در دوران بارداری

بارداری دوره ای هیجان انگیز و چالش برانگیز است.در این دوران رژیم غذایی،فعالیت های روزانه،استراحت و خواب مادر تغییر میکند.مادر باید
نحوه ی صحیح خوابیدن در دوران بارداری را بداند تا بتواند استراحت کافی داشته باشد.
بهتر است مادر باردار از همان ماه های اول حتی با وجود اینکه جنین هنوز رشد نکرده و شکم مادر کوچک است به طرز صحیح خوابیدن عادت کند.
بهترین وضعیت خوابیدن برای مادر باردار ،خوابیدن به پهلو و ترجیحا پهلوی چپ  است.در این حالت خونرسانی به رحم وجفت وجنین بهتر انجام می شود و رشد جنین در این حالت بهبود می یابد.استراحت به پهلوی چپ همچنین باعث کاهش ورم مادر می شود.
در ماه های بالاتر مادر باید به طور جدی از خوابیدن به صورت دمر و طاق باز خودداری کند.
در دوران بارداری  تغییراتی در بدن ایجاد می شود که مزاحم استراحت مادر می شود.از جمله ی این تغییرات بزرگ شدن شکم،درد پشت کمر،سوزش معده،بی خوابی،تنگی نفس است.که در این حالت نحوه ی صحیح خوابیدن مادر بادار یعنی پهلوی چپ بسیار کمک کننده است.
رختخواب های معمولی با توجه به شرایط مادران بادار طراحی نشده اند و ممکن است باعث بدن درد و بی خوابی شوند.مادر برای خواب و استراحت بهتر به بالش بارداری نیاز دارد.

بالش دوران بارداری چیست ؟

بالش دوران بارداری بالشی است که با توجه به شرایط جدید مادر و انحناهای بدن در دوران بارداری طراحی شده است تا خواب راحتی برایش ایجاد کند.از نظر طولی نسبت به بالش عادی بلندتر است تا از سرخوردن بالش جلوگیری شود.
ممکن است بعضی افراد اهمیت چندانی به بالش بارداری ندهند در صورتی که این بالش ها به کاهش بدن درد و کمردرد مادر که به خاطر افزایش وزن دوران بارداری ایجاد شده است کمک بسیار زیادی می کنند.

فواید استفاده از بالش بارداری

دردهای بدن را تسکین می دهد
جریان خون را تقویت می کند
باعث خواب بهتر و طولانی می شود
حتی برای دوران بعد از زایمان هم مفید است.
با بزرگ شدن شکم در حدود هفته ی بیست بارداری استفاده از بالش بارداری برای داشتن خواب راحت مادر باردار ضروری است.
بالش های بارداری انواع مختلفی از نظر شکلی دارند که شامل بالش بارداریBelly ،بالش بارداریL ،بالش بارداری U، بالش باداری اسنوگل s
در هنگام خرید باید به قابلیت ارتجاعی مواد داخل بالش و همچنین قابلیت شستشو دقت کرد.
اینستاگرام فروشگاه مادر و نوزاد بهماما
فروشگاه بهماما تولید کننده انواع بالش های بارداری ، بالش بارداری U ، بالش بارداری اسنوگل ، بالش شیردهی نوزاد ، بالش نشستن نوزاد ، بالش بارداری L و عروسکهای حسی نوزاد ، عروسک سیاه و سفید نوزاد

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *