نوزاد

فواید خواندن کتاب برای کودکان زیر یک سال

فواید خواندن کتاب برای کودکان زیر 1سال

فواید خواندن کتاب برای کودکان زیر 1سال را در سال های بعدی زندگی آنها می توان به وضوح مشاهده نمود. نوزاد آماده ی یادگیری مطالب گوناگون و نیازمند به آموختن مهارت های فردی و اجتماعی است.کتاب منبع خوب ،کامل و مورد اعتماد است.
نوزاد در ماه های اول تولد ممکن است نتواند به راحتی تصاویر کتاب را درک کند.اما معمولا روی تصاویر صورت و رنگ های روشن تمرکز میکند.به همین علت کتاب های سیاه و سفید برای این سن نوزاد کاملا مفید می باشد.
خواندن آواز ولالایی به خصوص هنگام شیردهی برای نوزاد جذاب و آرامش بخش است.
کودک از 7ماهگی تا 12 ماهگی کم کم قدرت درک تصاویر را پیدا می کند.خواندن کتاب باعث می شود والدین با نوزادشان صحبت کنند و این نقش مهمی در رشد عقلی و ذهنی کودک دارد.
وقتی برای نوزاد کتاب می خوانید او در این مدت تمام توجه و دقتش را صرف گوش دادن  و دیدن میکند و این موضوع در رشد حافظه ی او بسیار موثر است.
با خواندن کتاب برای نوزاد  در واقع مهارت های فردی و اجتماعی،تعامل و گفتگو با دیگران و خوب گوش دادن را با او تمرین می کنید.
یکی از فواید خواندن کتاب برای کودک افزایش دامنه ی لغات اوست.خواندن کتاب باعث رشد عقلی و ذهنی کودک و یادگیری بهتر و سریع تر او در سنین بالاتر می شود.
چگونه برای کودک کتاب بخوانیم ؟
کتاب را با صدای بلند برای نوزاد بخوانید تا بهتر در ذهنش نقش ببندد.کلمات و حروف را برایش تکرار کنید،کودکان عاشق تکرار هستند و با تکرار یاد می گیرند.
سعی کنید هر روز برایش کتاب بخوانید.در زمان خواندن کتاب محیط اطراف کودک باید آرام باشد تا کودک تمرکز کافی و کامل را روی مطلبی که توسط والدین برایش گفته می شود بگذارد.
به واکنش کودک دقت کنید ممکن استفرزند شما  کتابی را بیشتر دوست داشته باشد و با حرکات چشم ،دست و سر  بخواهد به شما بفهماند که امروز برایش آن کتاب را بخوانید.روی صفحاتی که کودک از آن لذت می برد بیشتر وقت بگذارید.
نوزاد  گشنه نباشد و پوشکش تازه تعویض شده باشد.بهتر است نوزاد را در آغوش بگیرید و نوازش کنید تا حس امنیت و آرامش بگیرد.
تغییر صدا و لحن و حرکات صورت در تمرکز و تقویت مهارت شنوایی کودک نقش مهمی دارد.از جملات کوتاه استفاده کنید.از کودک سوال بپرسید و از او بخواهید مشارکت کند.تولید حتی یک صدا یا حرکت دست و پا یا کلمات کوتاه می تواند نشان دهنده ی واکنش او به سوال شما باشد . همیشه به بازخورد و واکنش فرزند خود در زمان خواندن کتاب دقت کنید.و از فواید خواندن کتاب برایش غافل نشوید.
اینستاگرام فروشگاه مادر و نوزاد بهماما
فروشگاه بهماما تولید کننده انواع بالش های بارداری ، بالش بارداری U ، بالش بارداری اسنوگل ، بالش شیردهی نوزاد ، بالش نشستن نوزاد ، بالش بارداری L و عروسکهای حسی نوزاد ، عروسک سیاه و سفید نوزاد

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *