نوزاد

کتاب مناسب برای کودک زیر یک سال

کتاب مناسب برای کودک زیر یک سال

کتاب مناسب برای کودک زیر یک سال کتابی است که به او در رشد ذهنی و افزایش توانمندی ها و کسب مهارت های فردی و اجتماعی اش کمک کند.
انتخاب کتاب مناسب برای کودک زیر یک سال ممکن است به نظر کمی سخت بیاید و در واقع هم همینطور است و باید با دقت و علم کافی به انتخاب کتاب برای این سن پرداخت.
کودک تا یک سالگی پنجاه تا صد لغت را می فهمد و به کار میبرد.کتاب خواندن والدین برای نوزاد باعث می شود که این دایره ی لغات افزایش پیدا کند. همچنین در افزایش اعتماد به نفس کودک موثر است.
کتاب های مناسب بدو تولد تا یک سالگی
1)کتاب های سیاه و سفید
2)کتاب های حسی و لمسی کودک
3)کتاب های فومی
4)کتاب های پارچه ای
5)کتاب های موزیکال
6)کتاب های حمام
7)کتاب های مقوایی
کتاب های نوزاد باید سبک وساده باشد.به علت اینکه نوزاد معمولا اشیا اطراف را چنگ می زند بهتر است کتاب پارچه ای و نرم برایش انتخاب کنید.نوزاد با لمس کتاب، قدرت حرکت انگشتان دستش تقویت می شود.تصاویر کتاب نوزاد باید واضح و با کیفیت باشد تا باعث تقویت قدرت بیناییش شود.
کتاب های مقوایی و پارچه ای و کتاب حمام علاوه بر تقویت حس لامسه و تمرین دست ورزی برای ایجاد ارتباط بین کودک و کتاب بسیار مفید هستند.
مزیت کتاب هایی پارچه ای
کتاب های پارچه ای پاره نمی شوند،نرم و لطیف هستند و به علت اینکه این کتاب ها بدون سرب و رنگ های حساسیت زا هستند کاملا بی خطر و مناسب کودک زیر یک سال هستند.
کتاب سیاه و سفید

برای خرید کتاب سیاه و سفید بر روی عکس کلیک کنید.

کتابی است با طرح های سیاه وسفید که این تضاد رنگی روشن و تیره باعث تحریک حس دیداری نوزاد می شود.این کتاب ها برای تقویت حس بینایی نوزاد بسیار مفید است.
در ماه اول زندگی چون کودک درک کاملی از رنگ ها ندارد و حس بیناییش کامل نشده است ، فقط سایه هایی از رنگ سیاه و سفید را می بیند و بنابراین کتاب های سیاه و سفید برایش مناسب است .
کتاب حمام

کتابی است با روکش پلاستیکی و ضد آب که دارای رنگ ها و شکل های متنوع است.این کتاب ها برای گروه سنی بالای شش ماه مناسب می باشند.در بعضی از این کتاب ها از سوتک و وسایل صدادار برای جذب بیشتر کودک استفاده شده است.
این کتاب ها برای کودکان زیر یک سال که هراس از حمام رفتن دارند بسیار مناسب بوده و مشوق خوبی است که آنها را علاقمند به حمام رفتن و بازی با کتاب کند.
اینستاگرام فروشگاه مادر و نوزاد بهماما
فروشگاه بهماما تولید کننده انواع بالش های بارداری ، بالش بارداری U ، بالش بارداری اسنوگل ، بالش شیردهی نوزاد ، بالش نشستن نوزاد ، بالش بارداری L و عروسکهای حسی نوزاد ، عروسک سیاه و سفید نوزاد

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *