نوزاد

تقویت عضلات دست و پا نوزاد

همانطور که میدانید که کودکان برای کنجکاوی و رشد بیشتر نیاز دارند که عضلات ظریف و درشت آنها فعال شود
عضلات درشت کودکان مثل دست ، پا ، قفسه سینه و عضلات کمر هست
عضلات دست با اسباب بازی های مثل اسباب بازی چسبی یا وکیومی ، عضلات قفسه سینه تمام بازی های تامی تایم مثل تشک اب بازی که بسیار برای عضلات دست و قفسه سینه مفید است
که این اسباب بازی ها در بهماما موجود میباشد
تمام اسباب بازی های دستورزی اسباب بازی های نوزادی و سیسمونی که برای عضلات دست مفید است در سایت ما موجود است
تمام اسباب بازی ها با کیفیت و بر اساس موارد روانشناسی انتخاب شده
و برای عضلات پا و بازی های حرکتی مثل پاپوش تعادلی که در بهماما موجود میباشد و قایل سفارش است.

حرکت دست

دست نوزاد برای اینکه عملکرد مناسب داشته باشد باید پارامترهای مختلف بدن به خوبی عمل بکنند. حرکت دست نوزاد در فعالیت های مختلف به وضعیت بدن، مسائل شناختی، ادراک بینایی و مهارت های دستی فرد بستگی دارد.
در این مقاله مهارت هایی که در عملکرد که نیازمند توجه و دستکاری اشیاء است را معرفی می کنیم.
عوامل تاثیرگذار در حرکت دست نوزاد
یکی از عوامل مهم در عملکرد دست، وضعیت ظاهری و استخوان بندی آن می باشد که وجود هرگونه ناهنجاری مانند انگشت اضافه یا کم، می تواند مهارت های دستی نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین در اجرای صحیح حرکات، عملکرد صحیح و مناسب اندام فوقانی( مثل آرنج، شانه) به همراه قدرت مناسب تون عضلانی طبیعی می باشد.
کاردرمانگران معمولا در ارزیابی دست نوزاد برای شناسایی مشکل او کنار توجه به مهارت های بینایی، عملکرد حس پیکری، یکپارچگی حسی، ادراک بینایی، شناختی، یکپارچگی اسکلتی، عملکرد عضلانی به فاکتورهای فرهنگی و اجتماعی نیز توجه می کنند تا ارزیابی درستی داشته باشند.

تقویت عضلات دست و پا نوزاد-2

تاثیر مهارت بینایی در عملکرد دست نوزاد

مهارت های بینایی نقش مهمی در رشد مهارت های دستی نوزاد دارند و زمینه کسب مهارت های حرکتی جدید را به مرور زمان فراهم می کند.  یک کودک در حال رشد، مهارت های بینایی را با مهارت های دستی هماهنگ کرده که بعدها هماهنگی چشم و دست با مهارت های ادراک بینایی ترکیب می شود و زمینه بروز حرکات های مختلف دست نوزاد می شود.
در حدود 4 ماهگی نوزاد شروع به حرکت دادن دست تحت کنتترل بینایی می کند و برای گرفتن شی انگشتان را حرکت می دهد  تا اشیا را در دست بگیرد.
پیشرفت یکپارچگی بینایی حرکتی تقریبا تا سن 6 ماهگی به طول می انجامد و در نهایت 9 ماهگی به تکامل می رسد. هم چنین بینایی برای یادگیری مهارت های حرکتی ظریف و فعالیت هایی که نیاز به حرکات دقیق( مثل نخ کردن مهره های کوچک، چیدن پازل و…) دارد مهم می باشد.
بدانید که مهمترین سن آن از ۰ تا ۹ ماهگی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *